چگونه سرعت میکسرهای هوا بر محصول نهایی تأثیر می گذارد

در Arrow Engineering Mixing Products، ما طیف وسیعی از همزن‌های هوا را ارائه می‌کنیم که می‌توانند در محدوده وسیعی از RPM کار کنند. با این حال، هنگام انتخاب یک همزن با هوا ، ممکن است تعجب کنید که کدام سرعت برای مخلوط کردن محصول شما بهترین است.

در زیر، نگاهی به مزایا و معایب هر دو سرعت اختلاط کم و بالا خواهیم انداخت تا به شما کمک کنیم تعیین کنید کدام همزن هوا برای کاربرد شما بهترین است.

مزایا و معایب یک میکسر هوا با دور بالا

یکی از بارزترین مزایای یک همزن بادی با دور در دقیقه بالا این واقعیت است که می تواند زمان لازم برای مخلوط کردن کامل محصولات را کاهش دهد. ناگفته نماند که هر چه یک میکسر سریعتر کار کند، شدت آن به محصول شما بیشتر می شود و زمان اختلاط شما سریعتر خواهد بود. با این حال، توجه به این نکته مهم است که سرعت لزوماً معادل قدرت نیست.

در بیشتر موارد، گشتاور و سرعت موتور رابطه معکوس دارند. به عنوان مثال، یکی از هواسازهای ما با بالاترین سرعت موتور، همزن هوا مدل A-5 ما است . این میکسر با سرعت 7000 دور در دقیقه کار می کند، اما تنها 6 اینچ پوند گشتاور تولید می کند. آن را با میکسر هوای مدل GG ما مقایسه کنید که فقط با 170 دور در دقیقه کار می کند و در عین حال 100 پوند گشتاور تولید می کند.

این بدان معناست که میکسرهای هوا با سرعت موتور بالا برای مخلوط کردن سریع و کامل موادی که ضخیم یا چسبناک نیستند، مناسب ترند. بنابراین به مقدار زیادی گشتاور نیاز ندارید.

میکسر هوا

مزایا و معایب یک میکسر هوای کم دور در دقیقه

میکسرهای هوای قدرتمند و کم دور در دقیقه برای مخلوط کردن موادی که برای هم زدن به گشتاور زیادی نیاز دارند ایده آل هستند. همانطور که قبلا ذکر شد، گشتاور و سرعت موتور رابطه معکوس دارند، به این معنی که وقتی سرعت یک میکسر را کم می‌کنید، می‌توانید قدرت بیشتری را برای افزایش گشتاور آن قرار دهید و بنابراین آن را قادر می‌سازید تا به هم زدن ادامه دهد، حتی زمانی که موادی که در حال مخلوط کردن هستید. بسیار چسبناک

البته، سرعت اختلاط آهسته تر، زمان اختلاط طولانی تری را به همراه خواهد داشت. هر چند وقتی موادی که در حال مخلوط کردن هستید نیاز به گشتاور بالایی دارند، این سرعت اختلاط کندتر اجتناب ناپذیر است.

انتخاب سرعت اختلاط مناسب برای برنامه شما

همزن هوا

وقتی تعیین می‌کنید چه محدوده RPM برای کاربرد خاص شما مناسب است، همه چیز به موادی بستگی دارد که در حال مخلوط کردن هستید. اگر موادی که می‌زنید غلیظ یا چسبناک نیستند، می‌توانید از یک میکسر با سرعت موتور بالا و گشتاور کم استفاده کنید تا زمان اختلاط شما کاهش یابد و راندمان کار شما افزایش یابد. از طرف دیگر، اگر موادی که در حال مخلوط کردن هستید غلیظ و چسبناک باشند، با انتخاب یک میکسر با دور در دقیقه کمتر و گشتاور خروجی بالاتر، بهتر می توانید خدمت کنید. چنین میکسر ممکن است زمان اختلاط شما را کاهش دهد، اما اطمینان حاصل می کند که مواد شما به طور موثری بدون توجه به چسبناک بودن آنها مخلوط می شوند.

برخی از میکسرهای هوای ما با سرعت موتور بالا عبارتند از:

  • مخلوط کن هوا مدل A
  • میکسر هوا مدل A-5
  • میکسر هوا مدل A-RV

در همین حال، برخی از میکسرهای هوای ما با سرعت موتور کمتر و گشتاور خروجی بالا عبارتند از:

  • میکسر هوا مدل GG
  • همزن هوا مدل G
  • میکسر هوا مدل G-HD

تطبیق سرعت اختلاط همزن هوای خود با موادی که در حال مخلوط کردن هستید، به شما این امکان را می دهد تا مطمئن شوید که فرآیند اختلاط شما تا حد امکان سریع و موثر است. اگر در انتخاب همزن هوادار که برای کاربرد خاص شما مناسب‌تر است، کمک می‌خواهید ، از شما دعوت می‌کنیم همین امروز با ما تماس بگیرید .